Тема. Письмо великої букви С.
Мета. Вчити писати велику букву С ,поєднувати її з іншими буквами; вчити списувати з друкованого шрифту. Розвивати вміння робити звуко-буквений аналіз слів, зв’язне мовлення. Виховувати у дітей охайність, старанність.
Обладнання. Картки з друкованими і рукописними буквами, фішки для звукових моделей, предметні малюнки, карта України.
Хід уроку
- Організаційний момент
Сядьте зручно,
Посміхніться
І на мене подивіться.
Зробимо в науку крок.
Починаємо урок.
- Актуалізація опорних знань учнів
- Бесіда.
- Яку букву ми продовжували вивчати на уроці читання?
- Які звуки вона позначає?
- Назвіть слова із звуками [с], [с'].
- Відгадування загадки.
Із неба диво золоте
І світить нам, і гріє.
Ніщо без нього не росте
І всяк йому радіє.
- Так, діти, це – сонце. Воно завітало до нас на урок, щоб вам було затишно і комфортно.
- Звуко – буквений аналіз слова – відгадки.
- Але сонечко просить вас виконати завдання. Воно хоче перевірити, чи правильно ви складете модель слова сонце.
- Молодці, добре справилися із завданням. Сонечко для вас буде світити ще яскравіше.
- Повідомлення теми й мети уроку.
- Діти, в якій країні ми живемо?
- А чи знаєте ви, яка столиця нашої Батьківщини?
- А в якому селі живемо ми з вами?
- В яких ще містах ви бували?
- А чи любите ви подорожувати?
- Тож сьогодні на уроці ми з вами будемо подорожувати містами України й навчимося писати велику букву С («ес»), склади та слова з нею.
- Вивчення нового матеріалу.
- Демонстрація зразка букви.
Буква "С" як місяць в небі,
Як маленький серпик в полі,
Як окраєць хліба теплий,
Кавуна шматок солодкий.
- Так на що у вірші схожа буква С?
- Порівняння друкованої й рукописної букв
- Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку, розташовувати зошит під час письма
- Алгоритм написання букви
- А що нам потрібно, щоб вирушити у подорож?
- Які види транспорту ви знаєте?
- Сьогодні ми будемо подорожувати автобусом. А водієм у нас буде чоловік, імя якого починається буквою С.
- Назвіть чоловічі імена, що починаються звуками [с], [с'].
- А ще нам треба придбати квитки. Щоб отримати квиток на наш автобус, треба правильно і красиво написати велику букву С.
- Велика буква С («ес») складається з одного елемента — лівого півовала, у якого верхнє заокруглення слід писати вужче, ніж нижнє.
- Починаємо писати із заокруглення, що торкається верхньої міжрядкової лінії, і закінчуємо нижнім заокругленням на нижній рядковій лінії. Пишемо під рахунок і-раз-і.
- Написання букви в повітрі
- А зараз напишимо літеру С в повітрі за мною - і-раз-і.
- Письмо в зошитах
- Фізкультхвилинка.
- Всі ви отримуєте квитки для подорожі. Але, перш ніж вирушати в путь, пропоную набратися сил.
- Встали рівно біля парт.
Починаємо наш старт.
Руки вгору, руки вниз,
Подивились пильно скрізь.
Головою покрутили,
Потім разом всі присіли.
Піднялись, понагинались
І здоровими зостались.
- Письмо складів з великою буквою «С».
- Отже, вирушаємо в путь.
- І перша наша зупинка – місто Свалява.
- Місто Свалява з чарівно прекрасними, курортними околицями вважають своєрідною візиткою одного з найпривабливіших куточків України – Закарпаття. На території району створена ціла мережа оздоровчих закладів.Краса і щедрість природи ваблять сюди всіх охочих активно відпочити, піти в туристичний похід чи підлікуватися.
- Щоб помилуватися містом, треба написати буквосполучення «Св».
- Мандруємо далі. Наступна зупинка – село Великі Сорочинці. Вели́кі Соро́чинці — село в Миргородському районі Полтавської області, відоме на весь світ. Щороку останньої суботи та неділі серпня у селі відбувається Сорочинський ярмарок, оспіваний великим українським письменником Миколою Васильовичем Гоголем.
- Щоб і нам потрапити на ярмарок, треба написати склад «Со».
- А ось і наступна зупинка – місто Сміла. Колись давно на мальовничих берегах швидкої річки Тясмину, там де впадає в неї прозора вода річка Сріблянка, поселилися козаки. Та раптом, як чорна хмара, налетіли на хутір татари, захопили всіх жителів і погнали в неволю. Лише одна дівчина втекла з полону і привела допомогу. Воїни здолали татар, тільки дівчину не вберегли. Поховали героїню над Тясмином, але ніхто не знав її імені. Тоді назвали козаки її Смілою, а містечко біля річки Сріблянки найменували на її честь.
- Давайте і ми з вами в знак пошани напишемо буквосполучення «См».
- Фізкультхвилинка.
- За час подорожі ми трішки втомились, тому зупинимось у місті Сімферополь, що знаходиться у мальовничому куточку України – півострові Крим.
- Заніміла наша спинка
І затерпли кулачки.
Знов у нас фізкультхвилинка,
Наші любі діточки.
Позгинали вправні пальці
В кулачок і з кулачка.
А тепер, немов у танці,
Затанцюєм гопачка.
І ось так поставим руки
До плечей - і розведем,
Колові ми зробим рухи
І на парти покаладем.
- Письмо слів з великою буквою «С».
- А наш автобус тим часом зупинився у місті Суми.
- А чи знаєте ви, що місто Суми лежить на берегах ріки Псел при впадінні до нього річки Сумки. Саме тому місто і назвали Суми. Існує також легенда, що на березі річки Сумка (чи й у самій річці) перші поселенці знайшли 3 мисливські сумки з золотими монетами.
- Назву міста ми зараз напишемо. Будьте уважні, щоб не помилитися.
- Наша подорож завершується. І водій просить, щоб ви написали в зошитах його ім'я.
- Підсумок уроку.
- Яку букву навчились писати?
- Коли вживаємо велику букву?
- У яких містах побували?
- Що вам найбільше сподобалось?
|